Bokmässan 2010 - jag var där

Ja, så är det. Jag trotsade mina inre dämoner och följde med Jenny Milewski till Bokmässan efter hennes och min fika med Marcus Priftis. Fikan var riktigt rolig och inspirerande. Vi tre ska bilda skrivgrupp tillsammans. Det ska bli respons, feedback, pepp, you name it. Skitkul!
Det första Jenny och jag gjorde när vi nådde mässan var att ställa oss i olika köer, då ena var för dem med förköpta biljetter och den andra (och kilometerlånga) för dem som inte hade. Jag hade inte. Sedan fick jag leta efter henne bland havet av manetansikten. Fann henne vid Ordfronts monter, där John Ajvide Lindqvist intervjuades och signerade sin senaste bok.




Därefter gick vi till Formas monter (snavande nära) där vi fann ingen mindre än Ernst Kirchsteiger (jag säger hans namn fel hela tiden, fel fel, Kirschstein tror jag, Kirsch och Flirsch och rysch och plysch!). Jenny hade en kollega som verkligen gillar honom, så det fick bli bokköp och boksignering (men ingen kram!!) där också.



Sedan hittade vi a fair lady på en piedestal; Nene Ormes, en till kär skrivkollega! Vissa människor kramas liksom lite tafatt sådär, men Nene, hon kramades ordentligt! :) ett kompispoäng till henne!


Jag lämnade Jenny vid Alfabeta Bokförlags monter, tuffade hem på min spårvagn och kände mig riktigt nöjd med min nätverkarinsats. Kanske är det att nätverka ensam/med nyfunnen vän som är grejen för mig? Nu har jag gjort mig förtjänt av choklad, helt klart. Massor av Marabou Premium Hazelnut.

Tjofräs!