Nej, jag borde göra något annat

Dammsuga, kanske? Det är så retligt att inte kunna skriva varje vaken minut de dagar jag är ledig, liksom passa på när jag kan, utan istället svajar fokus och inspiration och lust. Ja, jag borde nog dammsuga. Det vore det bästa. Här är smutsigt och rörelse i kroppen skapar rörelse i hjärnan, har jag fått lära mig.

Mmm, förlåt att jag tjatar, men Sias "My love" i hörlurarna får jag inte nog av. Önskar den inte förknippades med Twilight, att den var förknippningslös så att jag kunde paxa den till min bok när den blir film (OBS! NÄR! Ambition!).

Dammsuga var det ja.

Kommentarer

Anna sa…
Hej!
Nu har jag tänkt kommentera flera ggr men det har aldrig blivit av, men nu var jag bara tvungen att göra det - jag har nämligen samma problem som du med Twilight-förknippandet... Jag vill kalla min huvudkaraktär Bella. (Hon får veta senare att hon är döpt efter någon som heter Isabela, ett portugisikt namn...) Men mkt talar ju emot att man kan använda det namnet nu. Eller? Jag har dock inte kommit närmelsevis lika långt som du med din bok, varför jag blev väldans glad när jag av en slump hittade din blogg för ett par månader sen, du är väldigt inspirerande och rolig att läsa när jag själv satt igång med ett bokprojekt.

Och så ville jag tipsa dig (det var denna kommentaren jag tänkte skriva häromdagen, som aldrig blev av) om en jättekul lista med författartips som The Guardian satt ihop - om du inte redan sett den vill säga. Somliga råd vettiga, andra mindre så, vissa fick mig att skratta högt...

http://www.guardian.co.uk/books/2010/feb/20/ten-rules-for-writing-fiction-part-one

Ha det bra!
Christin sa…
Men oj, så glad jag blir! :) du är min första kommentator här på nya bloggen, och vilken kommentar sen! Tack så mycket! Och jag hade inte hittat till den där listan, så det tackar jag också för. Ska läsa igenom den nu, alltid intressant.

Det där med namnet beror på. Vilken genre skriver du inom? Om det är om vampyrer skulle jag akta mig, men i övrigt, kör på! Bella kan ju fler heta utan att det spelar någon roll. Min huvudkaraktär heter för exempel Elin, och efter att jag bestämde mig för det namnet har det poppat upp i alla möjliga sammanhang. Så är det. En av mina närmaste vänner heter Gabriella men kallas Bella, liksom :)

Lycka till, och berätta hur det går för dig och ditt skrivande!
Anna sa…
Ojoj hade inte väntat mig värsta länkningen med namn och allt :D (Fortfarande lite "blyg" på nätet men jobbar på en sida liknande din, om mig och vad jag gör, samt en blogg)

Hoppas du hittade något kul i listan, den gav mig massor med inspiration! :)

Inspiration är något jag har i överflöd just nu, värre är det med allt annat som krävs för att skriva...

Efter många års funderande tog jag tag i mitt bokprojekt mer på allvar i början på sommaren. Sneglat en del på olika författarforum och skrivkurser men inte tagit tag i något. Saknar dock att ha någon att bolla alla miljoner idéer med...

Jo, Bella får det nog bli, oavsett Twilight! :) Inte så brydd som det kanske lät, mest lite lätt irriterad, som du verkar vara med din låt. :)
Genre ja... En helt vanlig... människoberättelse. Vet inte vad man ska kalla det. En familjesaga? Om det var en film skulle den falla under kategorin drama, så mkt vet jag. :)
Christin sa…
Har du hittat till kapitel1? Där kan du säkert fiska efter en skrivkompis. Det är viktigt med bollplank! Jag hade gärna varit ett, men jag har redan "skrivit upp mig" på en referensgrupp som har som krav att man ska ha gått ett par skrivkurser och att man har erfarenhet av skrivande. Men kapitel1 var jag en av de första med att skriva på, och använda mig av, och där lärde jag känna en hel del roliga människor. www.kapitel1.se

Vad har du för blogg-adress? Så kan jag kika in hos dig ibland :)
Anna sa…
Stort tack för tipset, ska absolut kolla in denna sida! :)
Ja precis jag har redan förstått att vi ligger på helt olika nivåer och att du kommit bra mkt längre i din skrivprocess än vad jag har och jag förstår verkligen att du behöver omge dig med folk på samma nivå (eller högre), det skulle jag också gjort. :)

Lovar att återkomma så fort min sida är uppe... :) Jobbar fortfarande fram grunden för att sedan bara kunna blogga när jag känner för det.. Men är som sagt lite internet-blyg, funderar mkt kring hur öppen jag vill vara med mitt liv på nätet, hur det kan påverka vad som händer i ens liv osv..

Men som sagt, jag återkommer med uppdatering framöver! :)

Ha det fint!