Och förresten...

N&K refuserade idag.


Hej Christin,



Tack för att du skickat in ditt manus Rostfågel till Natur & Kultur.

Som du säkert vet är konkurrensen hård på bokmarknaden och vi måste därför tacka nej till utgivning. På grund av begränsade resurser kan vi tyvärr inte ge individuell kritik.

Vi önskar dig lycka till på andra förlag!



Med vänliga hälsningar,


den skönlitterära redaktionen



Mitt mod har sjunkit, och det är ju jävligt smidigt. Jag har ju sex stycken refuseringar till att se fram emot. Fortsätter det i denna stadiga takt kommer jag inte längre än en och en halv sida in i manus två innan mina författarförsök är över.

Kommentarer

Nene sa…
Hörö du. Inte ge upp! Det där var en välformulerad standardrefus och de är +/- 0, som du minns? :)

Det suger att få dem men det är inte anledning att sluta. En av mina absoluta favoritförfattare hade skrivit flera romaner innan hon blev utgiven. Det är inte säkert att din favoritbok, ditt skrivkärleksbarn blir din första antagna bok. Ge dina andra idéer en chans. Du har förbättrat och förändrat ditt språk och ditt hantverk sen du började den historien, så varför inte bara skriva något nytt, något som är en ny upplevelse för dig?

Upp med hakan. Det blir lättare.
-Nene
Christin sa…
Jaaaja, jag vet. Det är också en jobbig del av det; att veta, men liksom inte orka kämpa upp sig själv igen igen. Jag vet att det är gnäll rakt igenom det här. Och att jag borde skärpa mig.

Sitter och funderar... som du säger är Rostfågel en ganska sleten manusidé nu. Åtminstone för mig. Jag kan den för väl och borde skriva något nytt. Hitta på nya karaktärer. Det ska jag göra.