Dag 1

Var med mig och räkna ner! Nu är det

1 dag

kvar till Bokmässan och förlagsmötet, och såhär är det med:
  1. humöret: det är väl skapligt. Men grannen ska dö...
  2. sömnen: ... för hon verkar bortrest över helgen, vilket betyder väckning klockan sju lördag och söndag. Överväger starkt att ringa hyresvärden och se vad vi kan göra, alternativt att ringa grannen, leta upp hennes nummer, kolla om hon har någon när och kär i stan med tillgång till lägenheten som bara kan DRA UR PLUGGEN på den där jävla klockradion.
  3. maten: det återstår att se. Kanske lite makrill på mackan? Eller kokt ägg?
  4. motionen: fortfarande träningsvärk. Annars är jag bra sugen på att träna morgonyoga.
  5. skrivet: pillade faktiskt lite igår. Fick ett par stark meningar som skulle rakt in i det jag förut tvivlade på med Hannas kapitel. Med andra ord bör jag nog spara deras ryggrad men hitta tonen.
  6. tankarna: nu är jag all Bokmässan. Tänker, planerar. Det KÄNNS att stan är full av författare från Sverige och världen, helt plötsligt är luften kryddigare och livet ljuvare, på något sätt. Tydligen hade Nordin Agency middag på Sjömagasinet igår. It's just arround the corner from us! En mycket fin restaurang precis vid Göteborgs hamninlopp och Älvsborgsbron.

... god morgon, hör fåglar sjunga glatt...