Dag 2

Var med mig och räkna ner! Nu är det

2 dagar

kvar till Bokmässan och förlagsmötet, och såhär är det med:
  1. humöret: det har gungat idag, och det beror inte på Bokmässan och vad som stundar utan brödjobbet. Jag menar inte att gnälla, läget är som det är, men kom igen...
  2. sömnen: blev väckt av grannens larm kvart över sju. Tydligen är hon bortrest, larmet fortsatte i två timmar, och tydligen är hon också svårväckt för som det lät. Jag har lämnat en lapp i hennes brevinkast, oss grannar emellan.
  3. maten: varit på middag hos svärmor i kväll, tagliatelle och chorizo i tomatsås, basilika på toppen, äppelflätor till dessert, och till lunch åt jag kvarbliven thaimat. Det har varit en fin dag.
  4. motionen: vilar idag, kroppen värker av yogan igår.
  5. skrivet: inget, nada, näpp.
  6. tankarna: nu börjar det kila i huvudet och resten av kroppen.

I morgon ska jag till frissan. Sedan ska jag kolla kläder, hem och städa, förbereda pitchen. Blir en kort en, just in case, som ett slags sammanfattning av mitt skrivande och varför jag är så bra.
Jag hoppas nu ironi märks av i skrift. Jag har ingen självuppfattning för stunden. Är jag bra eller dålig? På något sätt ligger detta alltid hos läsaren.

    Kommentarer