Dag 4

Var med mig och räkna ner! Nu är det

4 dagar

kvar till Bokmässan och förlagsmötet, och såhär är det med:

  1. humöret: jag är mordisk idag. Förstår inte varför. Och än mer intressant är att människor då tycks dras till mig. Det fanns flera lediga säten på spårvagnen i morse, givetvis skulle tanten sätta sig på mina väskor, jag, som helst av allt (om jag får önska) vill sitta ensam, och så har dagen fortsatt, på mig bara, heja heja! Grrr... 
  2. sömnen: jag sov, tack och lov, under ett täcke och en filt och med ett långärmad nattlinne. 
  3. maten: det blev visst lite kakor igår, och idag lär det bli thaimat. Räknas det som slarv? 
  4. motionen: ska nu träna pilates. Magen ska bli platt och fin! 
  5. skrivet: jo, det... 
  6. tankarna: eftersom jag inte har tid eller ork till att skriva dessa brödjobbsdagar, har jag istället tid till att känna in mer för manuset vilket är bra. Så, bland mina tankar finns de på manuset, de växer i antal, så finns lite jobbångest också, funderingar på drömjobbet på bokhandeln och på det där bröllopet jag och Kristoffer ska få råd till. Det finns, som alltid, tankar på en liten kotte.

Kommentarer