Jakten på Marisha Pessl

När nätet inte kan ge mig svar blir jag upprörd. Jag letar värre och värre, jag letar tills fingertopparna blir röda, för det måste ju finnas online, alltsammans, vad det än gäller. Eller hur? Särskilt någon så stor som Marisha Pessl, men människan tycks knappt ha en hemsida att tala om, eller en blogg. Så upprörande!

:)

Förmodligen är det så att hon inte behöver lägga upp någonting alls på nätet för att sälja mer, det händer redan för henne. Hur som, anledningen till att jag letar efter henne, jagar henne, är att jag sedan länge har läst ut hennes debutroman (jag har nog läst den många fler än en gång) och undrar när nästa kommer, vad det är för bok, vad den handlar om, och så vidare.

Efter idogt sökande fann jag det här. Romanen hon jobbar på nu kallas Night Film. Den väntas bli klar inom flera år, så ospecificerat som det bara går. På wiki påstås maj 2012. Stämmer detta, kan man undra?

Samma sak verkar gälla för fröken Tartt; hon tar god tid på sig. Enligt den här bloggen förväntas hennes bok först om ett år.

Vad ska jag göra under tiden, va? De flesta andra böcker är bleka och tunna i jämförelse med tjockisarna från Pessl och Tartt! Där hittar jag inspiration om något!

Kommentarer