Hur är du som läsare?



Feta dina svar:
  1. snabb - långsam - det beror i och för sig på. Bra böcker slukar jag, särskilt under semestrar.
  2. läser alla ord - skummar en del
  3. gillar långa beskrivningar - hoppar över det som inte för historien framåt - bara det tillför historien något, även om det rör sig långsamt kan det vara ljuvlig läsning
  4. kommer ihåg detaljer – kommer ihåg i stora drag
  5. undviker tjocka böcker - läser gärna tegelstenar
  6. tycker om tunna böcker - tycker att tunna böcker ofta saknar något
  7. idealboken är på mindre än 400 sidor – idealboken är på mer än 400 sidor
  8. tjuvkikar på slutet - läser aldrig slutet förrän boken är just slut
  9. väljer efter omslag – skiter fullständigt i ytan
  10. läser baksidetexter - undviker baksidetexter
  11. väljer boken efter rekommendation - vill helst välja själv
  12. rekommenderar ofta böcker till andra – rekommenderar sällan böcker
  13. hör det jag läser i huvudet – hör aldrig det jag läser
  14. gillar ljudböcker - gillar inte ljudböcker
  15. läser främst böcker i en genre – gillar att variera min läsning
  16. läser alltid på svenska - läser på flera språk
  17. är bra på att komma ihåg böcker jag läst – glömmer lätt bort både titlar och författare - bara de riktigt bra stannar kvar som Donna Tartt, Tana French, Marisha Pessl, kvinnor som skriver tjocka böcker!
  18. skriver upp det jag läser – skriver inte upp det jag läser
  19. läser varje dag – läser mer sällan - när jag har min egen berättelse i huvudet är det svårt att läsa andra om inte de direkt tillför något till det jag skriver
  20. tycker att läsning är avslappnande - tycker att läsning är ansträngande

Kommentarer