Lots and lots!

Mycket har hänt, mycket händer. Vi kan börja med det här: Tovelisa, en superb illustratör, kommer varje månad lägga ut ett superfint skrivbordsunderlägg! Fantastiskt rart av henne, tycker jag! Dessvärre kan jag inte ta användning av dessa, då jag har skrivbordet på datorn som plats för mina visionboards. Nu, till exempel, har jag ett visionboard till bok tre som bakgrund. Hanna står i mitten som jordens kärna. Och varje gång jag slår på datorn ser jag henne, och bilderna färgar och formar historien. Jag är oerhört visuell. Det jag ser fastnar, som jag skrev på ett av Tonårsbokens inlägg.

I måndags betalade jag min första skatt som egenföretagare. Det var stort. Som jag nojade i början över bokföringen och hur och vad och när, nu börjar jag se konturerna.

I tisdags hälsade jag på mor i Vallda. Hon såg efter Theya medan min syster, Pernilla, och min bror, Erik, tog med Algot på läkarbesök. Mor och jag satt på pinnstolar i snön i solen medan den lilla sov i vagnen, och det var fint. Sedan kom Pernilla, Algot och Erik och vi fick en härlig dag tillsammans, mitt i veckan. Det är fantastiskt när man lyckas hitta de där dagarna då alla råkar vara lediga samtidigt.

I torsdags fick jag resten av Kaninhjärta på posten. Det var också den dagen då jag och Kristoffer hade stämt möte med vår bröllopskoordinator klockan tio på förmiddagen. Det låter så väldans tjusigt; bröllopskoordinator. Stavar jag det rätt, ens? Hon var en trevlig kvinna som visade oss runt på platsen för bröllopet, berättade, förklarade, svarade på frågor, gav oss varsin kopp kaffe. Och solen fick snön att gnistra på utsidan, och när hon öppnade dörrarna till vigsellokalen, som har högt i tak, stuckatur och vita statyetter, och solen flödade in genom de höga fönstren, då visste vi mer än någonsin att detta är precis rätt plats för oss. Vårt bröllop kommer att bli ett livsminne, ett av det finaste, finaste.

Igår var vi på VIP-kväll på Båtmässan. Min svärfar är i repbranschen. Och det var intressant. Stora, vräkiga båtar, fullt av glansiga människor i dyra kläder och smycken, massor av musik och alkohol. Förvånansvärt nog gick det belevat till. I år syntes bara två kvinnor som misstagit det hela för en fnaskfest, och ingen spydde offentligt, och alla började dra sig klockan nio när VIP-kvällen var över och mässan ville stänga för kvällen.
Jag fick också tillfälle att traska runt inne på mässan och föreställa mig hur det kommer att kännas senare i år. På något sätt lyckades jag jaga upp mig rejält och kände mig så nervös att jag mådde illa. Och det är ju bra. Lika nervös som jag är inför bröllopet nu. Då kanske den här nervositeten hinner tröttna innan det väl är dags. Det är ju en hel vår och en hel sommar emellan nu och sedan.

Idag kvittrar fåglarna här utanför. Solen ligger på. Kristoffer har gått ner till Gudagott på hörnet för att köpa lokalodlat kött. Fint ska det vara. Och jag sitter här, invirad i filt, och ska korra klart Kaninhjärta. Tänkte ta hela helgen till det. Vilket känns helrätt, och viktigt.


Önskar er alla en god helg! Mor och far är exempelvis på Vann, samma spa som jag och Kristoffer var iväg på för ett tag sedan. Nedrans lyllosar.


Kram och hej!

Kommentarer

Denise sa…
Oooo vad spännande att ni varit och kollat in lokalen :) Nu måste vi nog bestämt ses snart igen så att du kan berätta om det ( och så att vi kan babbla om allt annat förstås) :D
Christin sa…
Ja :) vi bestämmer något över FB!