Första recensionen!

"Nu har vi fått recension från Bibliotekstjänst, som gör en katalog med recensioner som biblioteken gör sina inköp ifrån.
Läs och njut!"

Mail från Ada, och hade hon inte skrivit det där sista hade jag nog fortfarande inte vågat läsa. Å andra sidan skulle hon inte skicka sågningar till mig. Så jag läste, och recensionen var jättefin! Verkligen jättejättefin! Det märks att Emelie Ljungberg på Bibliotekstjänst har läst och förstått.
Däremot känner jag inte den där stora glädjen och lyckan än, jag väntar på de avgörande recensionerna. De som kanske poppar upp på bokbloggar och i tidningar och tv, och som kan förändra allt. Så jag vågar inte riktigt ropa "JAAAA!" än. Jag säger det mer i vanlig samtalston; "ja". För jag är glad, det är jag, lättad. Och stolt över mitt verk.


"Christin Ljungqvists debut är lika stark som symbiosen mellan Mary och Anne. Hennes drömska och associativa berättarspråk utgör en perfekt kontrast till tvillingflickornas skenande ångest.
[...]
Rent genremässigt har Kaninhjärta en hel del gemensamt med andra samtida så som Jessica Schiefauers Pojkarna (2011) och även John Ajvide Lindqvists Lilla Stjärna (2010)."

Emelie Ljungberg, BTJ

Skiss på Wilmas kanin.

Kommentarer

Fantastiskt Christin! Grattis.

Det är toppenbra att du fått ett fint omdöme hos BTJ, för deras recensioner ligger ju som sagt till grund för vilka böcker biblioteken ska köpa in.

Och oftast har de väldigt bra koll (min syster som är bibliotekarie och litteraturvetare recenserar för dem), så du ska verkligen ta åt dig. Sug åt dig varje ord!
Oh, vilken fin recension!
Grattis!