Manussnack

Det går undan nu, ska jag säga er. Hade ett långt, långt samtal (och väldans kämpigt) med redaktörAda om manuskorret idag, olika korrigeringar vi ska komma överens om, hennes tycke, mitt tycke, korrläsarens tycke, bit för bit och sida för sida, och det var grymt tröttande. Vi kom till sida 100 av 275 och ska fortsätta till helgen, i morgon kommer jag förmodligen inte hinna. Ska ju ta med mig mamma till mediet Inger Erlandsson. Tänkte ta den här kvällen till att grunna på lite frågor att ställa, sådana som poppar upp ibland. Skulle också vilja höra om mormor har någonting specifikt att säga eller varna mig för. Det ska i vilket fall bli härligt att åka dit ut och träffa henne, jag mår alltid så bra efteråt.

Nu: kaffe.

Kommentarer

Lilja sa…
Låter jobbigt, men på ett underbart sätt :)
Christin sa…
Haha, ja. Nu när jag, några dagar senare, läser inlägget så låter det faktiskt mer underbart än det kändes just då. Man blir nog bättre på att jobba som författare med tiden.