Dagen efter dagen efter

Nu har jag varit en tur ute i Vallda och hälsat på mor och far. Far var mest nere i hamnen och grejade och filurade med båten som snart ska i, och mor traskade runt i myskläder, och ibland i blåställ, så vi kunde gå ut och påta i trädgården och prata och prata och prata (och tjuvlyssna på grannarna, som visst hade grillkväll).

Och jag har samlat mig, denna dag efter dagen efter, och jag vill säga tack till er alla.

Tack till gänget från Akademibokhandeln (bland annat Emma), för era åsikter kring boken och det goda samtalet, det var fantastiskt att få träffa er!!!

Tack till alla fina bokbloggare som kom och gjorde mig alldeles varm om hjärtat (och yr av fina ord); Bibliotekskatten, Pocketlover, ... och dagarna går, Marias bokliv. Missar jag någon nu? Jag nallar lite bilder från er också, tack, eller förlåt! :)

Tack till Christine med E för din hjälp med Kaninhjärta, och ditt engagemang, och din glöd, jag är så tacksam och liksom uppfylld av allt fint du sa om min bok!!

Tack till Jessica Schiefauer för att du kom och gjorde mig smått starstrucked! Haha ...

Tack till vänner och familj för all er kärlek, jag svämmar över!

Och, ett STORT TACK till Ada Wester och Anna Danielsson Levin för att ni gav mig chansen, och det när jag mest av allt behövde den. Det här betyder så mycket, innebär så mycket, för mig och för dem jag har nära. Genom allt det mörka som varit det senaste har detta blivit ett ljus, och jag hämtar kraft ur det, och i fredags när ni sa så fina saker om boken och om mig, kunde inte bara jag utan även mina nära hämta kraft och känna sig delaktiga, och det var det finaste, jag känner mig så tacksam!
Jag är stolt över att få tillhöra er författarkrets. Gilla Böcker står för det genuina, era hjärtan syns i allt ni gör, och det tror jag människor känner.
Stor kram, och massor av kärlek,

Christin



Det var här vi var!
Och såhär såg jag ut, med samma, lite luddiga, leende hela kvällen.


Det vill säga, då jag inte koncentrerade mig.


Fina bokbloggare!


Ada och Anna höll ett jättefint tal som gjorde alla lite tårögda.
Och jag fick en jättefin blomma, och massa kramar!
 

Jag signerade böcker på löpande band.


Sen var det jag, vännerna och förlaget kvar den sista stunden. Mysigt.


... och som det pratades, och skrattades.

Kommentarer

Malin W sa…
STORT grattis till ditt släpp! Vad roligt, och vad spännande!

Har följt din blogg av och till under flera år och det är verkligen så oehört kul att se att det kan gå vägen!

(Och förresten, filmen/trailern till din bok var verkligen bra. Riktigt, riktigt kuslig...)
:)
Christin sa…
Tack för din kommentar, Malin! Roligt att du följt mig länge! :) ja, jag är verkligen glad för allt det fina som hänt nu det senaste, och trailern till boken är som du säger riktigt kuslig..
Unknown sa…
Tack själv! Det var så kul att träffa dig, kändes som att träffa en gammal vän ;-) Jag kommer eventuellt att bombardera dig med mail om skrivande när jag själv kommer igång på riktigt - vilket jag hoppas blir snart!

Jag har tyvärr inga vidare bra bilder från fredagen men... imorgon kommer det en recension på bloggen ;-)
Christin sa…
Håller med, det var som att träffa en gammal vän! :) verkligen jättekul!

Det är bara att maila, vet du, så ska jag ge tips och råd bäst jag kan!

Ja, det är pirr inför imorgon. Din recension kommer jag läsa, men de flesta kommer först passera genom mitt filter = Ada och Anna.
Chriss sa…
Tack för en trevlig och fin kväll! :)

Jag och Emmy (mitt sällskap) hade mycket roligt och tyckte det var jättekul att få träffa dig!

(Undrar lite om den där Christine med E är jag, blir i sådana fall alldeles rörd av dina fina ord! Jag sa ju bara sanningen; tycker verkligen att din bok är fantastisk!)
Christin sa…
Jamen hej Chriss! :) visst är det dig jag menar, Christine med E, för du stavar väl så?? Shit, nu blir jag osäker :) har jag minne som en snigel eller vad?
Sarah sa…
Hej Christin!

Jag har läst Kaninhjärta idag. Jag älskar berättelsen, språket (även om jag inte är svensk och fortfarande lära mig språket) och karaktärerna. Den är inte vad jag förväntade mig av en debutroman utan mycket bättre. Det är den bästa boken jag har läst hittills i år (och jag läser väldigt många böcker ) Jag tycker att du har stor talang! Tack för en så fin bok och lycka till med bok nr.2
Christin sa…
Sarah! Tack så jättemycket! Ljuvligt för mig att få veta, jag blir varm om hjärtat! Och det syns att du kan det svenska språket väl, jag tycker du uttrycker dig finare än en hel del svenskar! ;)
Emma sa…
Hej hej! Det är vi akademibokhandlare som tackar, vi hade en underbar kväll och ser fram emot att ha en privat liten bokcirkel när vi alla tre har hunnit läsa ut boken.

Tills dess går vi och klappar på den i butiken och tittar noga efter personer som skulle vilja adoptera den och flytta in den i sin egen hylla!

Jag tänkte många gånger under kvällen på hur stort det måste vara för dig att ha din första releasekväll- det är bara en gång livet du kommer vara debutant! Jag skulle gått in i fulgråten ganska snabbt av Anna och Adas tal- starkt jobbat av dig :)

Hoppas vi ses snart igen!
Christin sa…
Hej Emma!

Gott att höra att ni hade roligt! :) och extra spännande med den privata cirkeln, önskar er en spännande läsning!! Än så länge har AnnaLena inte fällt sin dom över mig, men jag ser fram emot att höra vad hon tyckte, det får du hälsa henne!

Klappar på den! Haha... :) adoptera bort så många ni kan, så blir alla, alla glada!

Ja, lustigt nog grät jag inte på min släppfest. Jag var helt enkelt för glad, och det kändes inte som om det handlade om mig och min framgång, utan om alla som var där, som delade kvällen. Det var som om mina konturer försvann, och vi var ett, allihop, och därför kunde jag inte gråta, bara skratta, och blabbla en massa om allt möjligt, och glömma hälften till dagen efter. Ja ... :)