Recensionsdag

Jag var kvar i drömmen när Kristoffer kikade in på mig, och det var något i hans ansikte, det syntes ett tillbakahållet leende. Och sen sa han "du behöver nog inte oroa dig för recensionerna idag".

Göteborgs-Posten har recenserat, på recensionsdag, OCH VILKEN RECENSION SEN, HERREGUD. De första jag ringde var Ada och Anna, och sen skuttade jag runt på ryamattan i bara nattlinnet, och nu är jag mitt uppi ett ringmaraton till alla jag känner för när någon som Cecilia Nelson, på en av Västsveriges största tidningar, skriver "man blir omedelbart indragen i denna mörka skildring av beroende, maktbegär och en förtvivlan som fräter sönder varje sund mänsklig begränsning" och "hon har tagit väldigt mycket i båten, debutanten Christin Ljungqvist; en psykologiskt borrande barndomsskildring som samtidigt är en kriminalhistoria och som om detta inte vore nog, skräckgenrens arsenal av galenskap, besatthet och budskap från andra sidan. Med gapande mun sitter jag och ser hur hon ror allt iland. Till synes utan ansträngning", kan man inte sitta still!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





... länk kommer, när de väl har lagt upp recensionen på nätet. Vill ni läsa innan det får ni leta fram papperstidningen! :)

Kommentarer

Jättekul!! Stort grattis! Kan ju inte börja bättre =)