Skrivabstinens

Det har blivit ett behov, skrivandet, ett beroende, säkert något ni som skriver känner igen. Man passerar en gräns till slut och den är way back för mig. Jag tänkte vila den här helgen, umgås med päronen, ta turer med bilen, och ändå drar det i armarna och händerna, liksom krampar, och tankarna går i spinn och trasslar in sig i varandra, det där måste jag ändra och håller verkligen historien och om jag tar bort den karaktären och låter den andra ta den rollen, vad händer då?

Jag tror det är dags att jag börjar prioritera bok två. Och försakar annat. Tyvärr. Därför ska jag lobba för att vi åker hem i tid idag, så jag kan isolera mig.

Ack, denna skaparångest. Och skrivardröm.

Kommentarer

Visst är det härligt?! Och lite skumt. Jag tror att folk som verkligen går in för skrivandet också har ett stort ensambehov. Nån form av störning är det ju, helt klart. Men bra sådan.

Grattis till recensionen i GP! Jag ska snart läsa din bok, ser fram emot det.
Christin sa…
Ja, det är härligt :) som min mor sa; tänk om det inte hade känts såhär? Tänk, om det inte hade känts alls? Då hade jag haft det lite jobbigt, då målet ju är att skriva fler böcker!

Ja, tack! :) den är fantastiskt fin. Önskar dig en trevlig läsning! Själv är jag en usel läsare, men jobbar på Sara Ohlssons nu, och i sinom tid ska jag också läsa din :)
Lovable sa…
Jag introducerade Lingonhjärta till din blogg för ett tag sedan för att jag trodde att hon skulle älska ditt skrivande. Lingonhjärta läser MASSOR och älskar skräck. Hon läser böcker i en rent skrämmande hastighet och bloggar regelbundet om det från Argentina, hennes nya hemland. Nu har hon skrivit den här jättefina recensionen om Kaninhjärta: http://www.lingonhjarta.com/2012/04/lingonhjarta-hjarta-kaninhjarta.html
Don´t miss it! Hoppas helgen var avslappnande och skön! Kramar, Helena
Christin sa…
Helena! Jag såg detta (googlar mig själv varje dag) och är superglad! :) tack så jättemycket!

Ja, helgen var finfin och precis vad vi alla behövde. Ni hade visst logdans? :) lät väldigt kul, det där!

Kram/Christin