Bokhandeln Laholms bokcirkel


Idag var Bokhandeln Laholm fylld till bredden med entustiastiska läsare! Det var en oerhört tacksam publik, alla var så vänliga och nyfikna, och jag var väldans nervös innan jag skulle fram.




Först pratade Diana kort om varje bok i höstens bokcirkel, jag blev pepp på en handfull och det är mycket för mig, som är så nedrans kräsen! Sist fick jag gå fram, så pratade vi om Kaninhjärta.
Diana sa massor av fina saker om boken, och det blev ett riktigt bra samtal. Dessutom god träning för mig, det är ju en så trygg miljö hos Diana och Stefan! Man känner sig omhuldad så snart man kliver över tröskeln. Jag fick vrida mig mer mot de som satt och lyssnade för att det jag sa skulle höras, ändå hade jag kunnat ta i mer, tror jag. Hur som var det god träning, jag kände hur jag växte inombords.
Och ju mer jag pratade, desto varmare blev jag i kläderna.
Sedan började det dyka upp händer i luften, och det kom en rad intressanta och roliga frågor om mig som person och om skrivandet som process. Det kändes väldigt, väldigt roligt att få svara på dessa! Som avslutning räckte Diana över en flaska champagne, med tanke på att jag och Kristoffer ju gifte oss nyligen, och alla applåderade, och det var så fint







Efteråt kom flera fram för att berätta sina spökhistorier för mig (jag hade bett om det, och jag lyssnade tacksamt), jag fick massor av nytt stoff till mina böcker.

Jag vill rikta ett stort tack till Diana och Stefan för den här trevliga eftermiddagen! Jag tyckte det var så roligt, och jag var alldeles lyrisk när jag gick därifrån. Stor kram till er!

Och ja, ni får absolut ta bilder av mig härifrån om ni vill, bara att tjuva på! ;)

Kommentarer