De rara

Augustpriset kom och gick, och Kaninhjärta var inte en av de lyckliga böckerna som blev nominerad. Givetvis lite sorgligt för mig, oddsen var hyfsade (det hade kunnat se sämre ut!), men samtidigt, vad sjutton. Det blir att ruska av sig.

Jag vill ändå ge er, de rara, som hoppades med mig en stor kram! Det värmer så innerligt att läsa sådana här saker:

Det jag är mest spänd på är kategorin barn- och ungdom. Kan kanske Christin Ljungqvist med Kaninhjärta bli en av de nominerade?
/Vasagymnasiets blogg

Saknade Kaninhjärta bland nomineringarna…
/Maria på Bokfreak

Hur hade juryn mage att inte nominera någon av mina tre favoriter? Jag blev faktiskt nästan lite upprörd, när jag satt i Bryssel och kollade Twitter på mobilen, och upptäckte att varken Kaninhjärta eller Resan till världens farligaste land blev nominerade.
/Janina Kastevik

Jag hoppas på ett Augustpris för Kaninhjärta.
/Elin på Bokguldet

Bland ungdomsböckerna saknar jag dock en av årets bästa läsupplevelser Kaninhjärta av Christin Ljungqvist.
/Linda med bloggen EnligtO

Jag hade verkligen hoppats på Kaninhjärta och blev lite ledsen att den inte nominerades.
/Eli

Kommentarer

Nina sa…
Dem har ju rätt. Allihopa!
Christin sa…
Tack Nina :) ni är så fina!