Fint initiativ

Breakfast Book Club instiftade ett bokbloggarnas litteraturpris för två år sedan, och nu är det dags för årets nomineringar! Man kan ju hoppas ...

I övrigr är jag en lat kvinna just nu, här händer inte mycket. Jag drar i de trådar jag har för lite juljobb, och jag har en attgöra-lista på saker inför resan, och jag skulle kunna pilla lite med bok tre (!), för jag har ju skrivabstinens, men det händer liksom inte. Så, jag tänkte sparka mig själv ut genom dörren idag, för det är fantastiskt vackert väder! Inte ett moln, hög blå himmel, svag frostkänsla i luften, prassliga gula löv på marken, romantiskt. Och det bästa av allt är att Kristoffer jobbar hemifrån idag. Jag kan nog allt tvinga med honom.

Om en vecka far vi. Äntligen! (!!!)

På tal om resa är förlaget (Gilla Böcker) i Frankfurt på stora rättighetsmässan, vi önskar dem all lycka till, ja? Tänk, om Kaninhjärta kan komma ut i fler länder ...

Dessutom; i morgon är det littkväll på bokkaféet Vulgo, Nordhemsgatan 49 i GÖTEBORG, kolla in!


Jessica Schiefauer och Inti Chavez Perez läser ur sina erotiska noveller i nyutkomna antologin "Het"

Efter följer ett samtal mellan novellförfattarna och Hanna Wikman om erotiska skildringars politiska, fantasi- och lustexpanderande potential och sprängkraft.

Läsningen börjar kl 18 och efterföljande samtal håller på till ca kl 19.30
...


Kom i tid!

Under kvällen serveras rödbetssoppa med bröd för 40 kr
Samt kaffe, te, läsk och kakor för en billig slant.

Jessica Schiefauer har tidigare skrivit "Om du var jag" (2009) och "Pojkarna" (2011) ­Vinnare av Augustpriset 2011.
http://www.provlas.se/pojkarna/

Inti Chavez Perez har varit redaktör för "Pittstim" (2008) och skrivit "Respekt: en sexbok för killar". (2010). Vinnare av Slangbellan (2010).

Hanna Wikman har skrivit "Lift" (2010) som kan beskrivas som en queerfeministisk pikareskroman.

Passa på att få "Het" signerad under kvällen!

http://www.provlas.se/het/

Välkomna!
 
Jag och Kristoffer kommer att cykla dit vid gott väder, och är det inte gott tar vi spårvagn men vi kommer! Egentligen ska vi väl inte klaga, bokmässan är i Göteborg, men allting annat tycks hända uppe i Stockholm så det här initiativet gillar vi!


Kommentarer