Hoppsan!

Jag har ju missat en väldigt viktig årsdag! I lördags, 6 oktober, var det ett år sedan jag muntligen blev författare. Det var då jag stod inne på dåvarande brödjobbets lager och pratade med Ada för första gången, och hon sa alla fina saker om Kaninhjärta och särskilt det att de ville ge ut den.

Det var en magisk dag. SLARV av mig att glömma den såhär! Jag skyller på postbröllop- och postmässesyndromen, det som händer närmast varje människa efter så stora saker; hjärnan är som deg, och kroppen är energilös, och jag glömmer saker. Efter Capri kommer det vara en annan Christin som sitter här bakom skärmen, då jävlar ska här skrivas!

Vi var på kyrkogården och tog mitt debutantporträttsfoto! Allting var så nytt då, och det var så lite jag visste.

Kommentarer

Lovable sa…
Otroligt vad snabbt tiden går. Känns som det var igår när jag började blogga och hittade till din blogg- i samma veva som ditt antagningsbesked... Ha det nu underbart på Capri och återvänd med kraft och fierce penna! Kramar Helena
Christin sa…
Ja, jag vet. Ett helt år har gått, tokigt värre när jag tänker på det. Mycket har hunnit hända medan andra delar av livet stått still. Och allt detta utan en uns semester eller vila, ja, det kommer absolut vara en annan Christin efter Capri/Venedig. Stor kram tillbaka!
Vad fort det går! Du får ha det fantastiskt på Capri!
Christin sa…
Tack! Vi sitter just i detta nu och planerar och skriver ut listor på sevärdheter och restauranger och hur vi ska ta oss mellan olika flygplatser. Helt underbar känsla :)