Och så lite tid emellan

... skrivet, det blev bäst så. Fågelbarn har varit en första vända hos Ada, sedan hos mig, och nu är den hos Ada igen tills efter bröllopsresan. 17 oktober far jag och Kristoffer, och vi blir borta tills 29 oktober. Det blir Capri och det blir Venedig, och vi båda längtar oss blå! Vi har inte haft semester på över två år, det är länge, sjukt länge. Liksom från det ena jobbet till det andra för mig, och Kristoffer har haft lite veckor här och där som han spenderat här nere med sina farföräldrar, liksom hjälpt dem måla staket och bygga förvaringsbod. Det är inte heller semester.
Semester är god bok i skuggan av palm, varmt hav och god drink, gammal ruin och sandiga tår, sådana saker. Det är framförallt att bryta ny mark, åtminstone för mig. Är jag på samma mark är jag i samma tankar och då är jag inte ledig, då är jag inte vilsam.

Men efter semestern, då smäller det! Då ska Fågelbarn formas, och ett omslag kommer ganska snart bli till, och jag hoppas på ännu en grej när det gäller boken. Vi får se vad Ada och Anna tycker. Och sedan finns någonting riktigt roligt att berätta om Kaninhjärta, men inte riktigt än. Papper ska skrivas först.

Så, lite semesterlängt, lite teasers. Och en förhoppning om att hitta något trevligt bokhandelsjobb inför november och december. Hm ...


Från det här (lån från Christine) ...
... till det här ...

... med min man ...
... till det här.

Kommentarer

Lovable sa…
Åh, vad härligt ni kommer få! Och en teaser, mmm, jättespännande! Kramar Helena
Christin sa…
Jaa ... jag längtar längtar LÄNGTAR!! Och teasern får ni vänta ett slag på, men det är nära nu :)
A sa…
Spännande! Har precis börjat läsa "kaninhjärtat". Tack för "tacket" längs bak. :)
Christin sa…
Jamen, så klart Annelie! Jag hoppas verkligen jag inte glömt någon ... det kändes så fint att få hjälp av så många under skrivandets gång, däribland av dig!

Önskar dig en trevlig läsning nu ;)
Christin sa…
Jamen, så klart Annelie! Jag hoppas verkligen jag inte glömt någon ... det kändes så fint att få hjälp av så många under skrivandets gång, däribland av dig!

Önskar dig en trevlig läsning nu ;)
MalinC sa…
"Fågelbarn". Det låter väldigt lockande och suggestivt.
Ha det så underbart på Capri.
Christin sa…
Malin! Kul att du gillar! :) jag är själv glad i titeln. Nu är det bara innehållet som ska sättas.. men först, resa!!