Omslagsskiss

Nej, än så länge är det inte färdigt, omslaget till Fågelbarn, men OJ så jag GILLAR! (!!!) Det är så fint, så mystiskt, så magiskt, stort, stort hjärta på det! Ni ska absolut få se direkt det är klart, jag hojtar till.

Jag har dessutom fått ett oerhört glädjande besked angående Fågelbarn, någonting som är min idé men som förlaget gillat och som nu ska bli verklighet. Även detta är det hysch om, men ÅH, jag är så jäklars glad!

Det är annorlunda att ge ut bok två, på många sätt. Kaninhjärta stoppade in mig i en torktumlare, jag kastades runt och kände och tänkte massor på väldigt kort tid. Allting var nytt och jag visste inte vad jag hade att förvänta. Nu vet jag, även om mycket ligger i dunkel fortfarande; jag kan det grundläggande arbetet och vet vad som kommer först, och hur lång tid varje procedur tar. Det känns oerhört skönt. Då kan jag njuta mer av varje positiv aspekt, och ta de eventuella motgångarna eller tråkigheterna med jämnmod.

Man vet aldrig hur långlivad en bok kan bli.

Åh, idag är det faktiskt lite längt efter Stugan ... Kristoffer och jag, vi är av samma sort, vart vi än är längtar vi alltid bort. Eller som Astrid Lindgren skriver i Draken med de röda ögonen: "Det var en sådan kväll då man längtar, fast man vet inte vart." Så himla fint, tycker jag.

Kommentarer