Mitt 2012

Det här var året då jag debuterade med bok och tillhörande fest.


Ada Wester, jag och Anna Danielsson Levin.


Det här var året då jag signerade mina första böcker och träffade mina första läsare.

Massor av bokbloggare! Urgulliga tjejer.

Det här var året då jag lärde mig hur man, egentligen, poserar inuti en rhododendronbuske:

Foto: Ola Kjelbye

Det här var året då jag chockerades av vad som stod i tidningen.

Recension i Göteborgs-Posten

 
Det här var året då vi begravde morfar ungefär samtidigt som allt det här. Det var också året då mamma fick ett illavarslande besked, opererades och sedan friskförklarades. Alltså var det här året då jag många gånger kände mig kluven inuti.

Min familj - världens finaste.


Det här var året då jag och Kristoffer smet ner till stugan så snart vi hann. Där nere finns tiden. Och orken. Att vissa stunder orka.

Jag framför brasan på den luddiga mattan.


Det här var året då jag blev intervjuad de allra första gångerna.
 
Kungsbacka-Nytt

 
Det här var året då jag och Lina Arvidsson träffades en hel del. Som när vi signerade tillsammans nere i Laholms Bokhandel. En riktigt mysig kväll!
 
Lina Arvidsson och jag.
 
Det här var året då jag poppade upp på Laholms Bokhandel en oplanerad gång, också. Mitt under deras bokcirkelkväll - wooopa!
 
Jag och Diana, en av bokhandelns ägare.
Det här var året då jag blev Kristoffers fru.
 
Vi på ett slags brunnslock.

Det här var året då jag var på bokmässan i Göteborg i egenskap av författare. Cirkus! Carnevale! Caramba!
Eller som jag beskrev det i sista inlägget i september:
Vilken intensiv tid i mitt liv! Vilket intensivt år ... den här helgen har jag lärt mig vad bokmässan är och inte är, och det har varit toppar och dalar. Detta att träffa förlaget, att umgås med författarkollegor, att lära sig hur mässan är grundad, hur snacket går, och att avsluta kvällen med förlagsmiddag och sedan Park, det har varit jätteroligt! Första kvällen på Park kände jag mig väldigt malplacerad, jag tittade på alla blankpolerade kändisar och undrade vad jag gjorde där. Igår, som var andra gången, satt jag, Ada, Anna och Anna vid ett bord och drack skumpa, och det var något av det trevligaste med hela mässan. Vi fnissade och skojade och skrattade, underbart.

Jag, Ada Wester och Amanda Hellberg.
Det här var året då jag och Kristoffer äntligen gav oss av på resa.



Det här var året då jag, igen och äntligen, fick jobb på en boklåda över jul! (!!)

Akademibokhandeln på Frölunda Torg.

Det här var året då Kaninhjärta antogs av det danska förlaget Rosinante&Co. Utgivningsplan är inte klar än. Men säkert någon gång under nästa år.

Det här var året då Fågelbarn antogs och en stor, stor oro plockades ur mig (det här var alltså året då det bekräftades: jag ÄR författare nu. Och inte bara en onehitwonder).


 
Då var det alltså dags. Adjö, stormåret 2012. Hej, kalasåret 2013! Jag fyller 30, mamma fyller 50. Utöver Fågelbarn kommer också mitt tredje systerbarn till världen. Kristoffer är min man och det känns oerhört fint och viktigt. Dessutom har jag på känn att sommaren kommer bli lång och varm. Himmelsblå och salt som en krabba. Jag tror jag kommer vara ledig också. Jag tror jag kommer behöva vara ledig.

Och, som en liten bonus: jag TROR jag precis avslutade manus till bok tre. Mhm. Det ni.

Gott nytt år, alla mina fina läsare!
Vi hörs, vi ses.
 
Shit ... att fylla 30. Det kommer verkligen inte förändra mig ett uns.

Kommentarer

Lovable sa…
Vilken härlig sammanfattning och så fint med alla vackra bilder! Jag önskar dig ett underbart, lyckligt, glatt 2013 och trillar nästan baklänges när jag hör att du är klar med manus numero tres. Wow! Vilken start på det nya året! Många kramar till dig! Helena
Nina sa…
Vilket år du haft!
Ser fram mot fågelbarn - massor.
Vilket otroligt händelserikt år. Det kommer att bli svårslaget. Önskar dig en finfin nyårsafton och jag ser fram emot 2013 och Fågelbarn!
Lina sa…
Du som jag har haft ett händelserikt år! Kanske var ditt faktiskt än mer händelserikt. Såg i en uppdatering att du ska träna pilates också; har du gjort det innan eller? Det är sån träningsform jag funderar lite över. Och ja, det var mycket mysig kväll på Laholms bokhandel, även om folk inte stod och tryckte i mängder precis!
Christin sa…
Pilates is my thing! We go way back ... jag börjar, sedan "slutar" jag (=latar ur) i omgångar. Pilates med boll kör jag. Så har jag ett träningsprogram på dvd - riktigt bra faktiskt! Man blir starkare i mage, rygg och armar.

2012 var galet. Det är nog så jag kommer minnas året. Och "hur sjutton orkade vi?" :)