Fler borde

"Fler borde öppna ögonen för all den storslagna gestaltning och alla de viktiga berättelser som gömmer sig bakom etiketten ”ungdomsroman” - Elise Karlsson i dagens Svenska Dagbladet

Eftersom jag inte prenumererar på tidningen blir det tipstack till Christine och Hanna. Tack, tjejor!

Jag får väl, som en av representanterna för crossoverlitten, lägga mig i debatten med några välvalda citat som svar på "För många tycks gränsen mellan ungdomsroman (välskriven och medryckande, men utan psykologiskt djup) och vuxenroman (motsatsen, får man anta) fortfarande märkligt tydlig" - Elise Karlsson:

"Det är som mogen psykologisk studie ”Kaninhjärta” fängslar och känns viktig" - Ying Toijer-Nilsson, SvD
 
"En egensinnig spökhistoria, en psykologisk thriller, ett mörkt familjedrama. Romanen är rik, både till innehåll och språk" - Sanne Näsling, DN

"Bokens värde ligger i psykologin" - Björn Gunnarsson, HD

"Här blandas ett psykologiskt syskondrama intensivt med berättelsen om ett brott och ett brett spektra av övernaturliga inslag" - Jonna Fries, SMP

Just saying.




 
Undrar just vad som ska sägas om denna ...



Kommentarer

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Word, Christin. På dom bara. Förresten, jag saknar dig på Twitter! Du hade kunnat pinga Jens Liljestrand (som gjorde det där uttalandet om psykologiskt djup du vet) i det där inlägget, det hade varit väldigt festligt.
Nu twittrade JAG om det här inlägget istället!
Christin sa…
Ha! Precis vad jag tänkte föreslå :) tack, min vän. Nej, twitter är inte min grej. Jag får panik på det begränsade ordantalet, panik!!

:)