Vad hände?

Jo. Jag fick nog av de dystra, men vackra, färgerna, och hittade den här fina bilden istället. C'est Hanna! Oui!

Eftersom jag varit tyst av mig den här veckan tänkte jag förklara vad jag sysslat med. Såhär:
  • kommit fram till att bok tre inte riktigt håller måttet (på egen hand, förlaget har inte fått läsa än), nej, gör om, gör rätt! Så det är vad jag gör: skriver.
  • ordnat min bokföring (lika sådär som det låter, men ju mer jag lär mig desto roligare blir det)
  • mailat med förlaget angående ett möte 1 februari, som nog, faktiskt, blir av (hänger på att Kristoffer får ändra om sina arbetsdagar, så vi kan förena nytta med nöje och tjingsa på kusinen i Åkersberga över samma helg)
  • fått en rad roliga besked, däribland vilken dag jag dyker upp på littfestivalen i Lund (se nedan) samt ännu ett besked, som kommer vara hemligt lite till, men som förhoppningsvis drar igång i början av februari och som jag betraktar som ännu ett steg i rätt riktning (OBS! Det har inget att göra med den planerade publiceringen här på bloggen!)
  • renskrivit och repeterat kommande föreläsning (oooooh fjärilar!)
  • nojat över att jag sitter ner så mycket som jag gör, just nu (det är skittrist att promenera i stan, mycket härligare på landet!)
  • nojat över vår bostads skick (det behöver dammsugas, och tomtar och nissar står kvar överallt!)
Så ser det ut. Här kommer mer:

 

Kommentarer

cyndi sa…
Tror du lyckades fånga januariljuset där :-)


Chriss sa…
Åh, det låter som att det händer massa roligt nu! Vad kul! :)

Får definitivt ta och dyka upp under littfestivalen i Lund, när det faktiskt händer något nära där jag bor! ;)
Christin sa…
Ja, det händer faktiskt en del. Men under en lite längre tid, vilket känns skönt. Då hinner jag med rent mentalt :)

Det blir mitt första år på littfestivalen i Lund, och det ska bli jättejättekul! Jag är ju i så fint sällskap också= Lina och Ester :) kommer bli spännande! En och en halv timme på scen, mitt längsta hittills.
Oj vad spännande med LitteraLund. Och nervöst förstås, antar jag.
Christin sa…
Ja, men inte alls lika mycket som inför föreläsningen jag ska hålla nästa vecka på mitt gamla gymnasium ... :O på Litteralund har jag sällskap på scen, men nästa tisdag står jag ensam. Hjälp!