Kaninhjärta blir talbok

Har jag berättat det? Inte till försäljning, alltså, utan för biblioteken. MTM, Myndigheten för tillgängliga medier, har gjort talboken, baserat på
  1. internt urval
  2. inläsningsförslag från personer med läsnedsättning
  3. kurslitteratur för högskolestudier till studenter med läsnedsättning
Min bok kommer att lånas av personer med läsnedsättning, kort och gott. Jag vet inte hur det här fungerar, om även de som har lätt att läsa, men hellre vill lyssna, får låna?

Hur som helst känns det jättefint. Ju fler som får ta del av mina berättelser desto stoltare blir jag. Så tack.

En av fördelarna med att vara upphovskvinna är, att jag får beställa ett exemplar av talboken. Man kan också gå in och provlyssna gratis. Jag blev jätteförvånad när jag hörde att det var en man som läst in boken. Sedan upptäckte jag att berättelsen låter helt annorlunda, beroende på vem som läser den, och hur. Har JAG skrivit det där?

Ja. Tydligen.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej!
Talböcker får bara lånas av personer som av olika anledningar inte kan läsa tryckt text. Tex. pga synfel eller dyslexi.

Har precis läst ut Fågelbarn. Mycket bra!
Christin sa…
Tack! Bra att veta. Och tack för din åsikt, roligt att du gillade :)