Dags att släppa taget

I samma stund som jag skriver titeln ovan känner jag sanningshalten. Hur SANT det är att jag ska släppa taget. Hur RÄTT det är. Så det gör jag. För recensionerna till Kaninhjärta trillade in hela FYRA MÅNADER efter släppet. Och här sitter jag, en knapp månad efter släppet av Fågelbarn, och undrar vad som händer?

Perspektiv, Christin. Nu ska jag ställa om siktet. Det blir skriv framöver, brödjobbande, kompisdejtande, syskonbarnhäng. Och jag funderar allvarligt på att ta tag i mitt yogande, igen. Har hittat ett ställe i närheten som verkar bra. De stänger däremot över sommaren. Någon som vet en bra sommaryoga?

Åh, tips till alla som älskar Göteborg, förresten: nu listar GP i Två dagar en 200 platser lång lista på vad vi förknippar med vår stad. Vår älskade stad. För min del kunde detta inte komma lägligare. Med tanke på bok tre.

Kommentarer

Unknown sa…
En klen tröst är att jag reccat... vet inte om du sett den än...
Christin sa…
Jomen, visst har jag sett! Jättejättefin recension. Inte alls klen tröst. Det är mest jag som är dålig på att vila i de fina, varma ord jag får från läsare. Överhuvudtaget ta åt mig av rosningarna. Det är nog det största problemet av allt; att våga lita på sin framgång/sluta jaga den.
Kram på dig!
cyndi sa…
Men du Christin, det måste väl vara viktigast vad vi läsare tycker, eller ;-)
Jag läser sällan recensioner.
Nästan aldrig faktiskt.
(Jag kanske skulle göra det om jag skrev böcker men det gör jag ju inte.)
Men jag älskar att läsa böcker och hitta böcker och hitta nya författare som kan skriva underbara böcker.
DET gör inte jag genom att läsa vad recensenterna skriver. Jag nosar mig fram och läser och lyssnar vad andra läsare tycker, läser bloggar och glider ut på sidospår. Om jag läser något bra så ser jag till att andra får chansen att läsa samma bra bok. Och då köps det kanske några fler Kaninhjärta och Fågelbarn, utan en klurskriven recension, som ju skrivs i ett annat syfte. För att det ska vara så, inte av ren lust och lycka.
Sug åt dig av läsarnas kommentarer och beröm. Det är ju för oss du skriver :-)
Christin sa…
Det är näst intill allt, vad läsarna tycker! Däremot läser inte alla läsare bloggar. Många nås via tidningar, radio eller tv.
Därför skulle jag bli väldigt, väldigt glad av en GP-recension som är positiv. Det känns som om jag håller andan tills den kommit.