Fifty shades of shit

Jag började läsa Femtio nyanser, men fick sluta. Rysligt jävla dåligt. Fruktansvärt. Och varje gång jag tvingas sälja boken till en kund, som lägger den på disken med lysande ögon och rodnande kinder och frågar om jag läst, då kokar jag. Men ler utanpå. Och svarar nej.

Måste jag sälja böckerna till kunden, eller kan jag vägra?

Det kommer in unga tjejer, äldre damer, svärsöner, och tänker köpa boken. Antingen till sig själva eller i present till någon annan. De frågar vad böckerna handlar om. Jag säger att det är porr. De ser förskräckta ut.

Enkelspårigheten, flockbeteendet, jag blir så trött när vi inte använder våra hjärnor och intresserar oss. Istället bara följer andra. Köper samma saker. Tänker samma tankar.

VÅGA. Utanför reklampelare och det alla andra gör.

Det var vad jag ville säga idag.

God dag.


Kommentarer

alekzandra sa…
Förstår att det är jobbigt att sälja vidare något så uselt. Avskydde själv den boken, ush fy blä och skulle inte rekommendera den till någon! Tyvärr verkar det ju vara så att många faktiskt, av någon anledning, tycker den är bra. Mja. Jag vet inte.
Lovable sa…
Ha ha! Tried it too ,men nej, det går inte. Det är så apans dåligt att jag vrider mig som en kolmask...
Anonym sa…
Hurra, vad bra skrivet!