Tystnaden

Jag sitter här, framför datorn, tvätten är igång nere i tvättstugan och solen skiner på mina persienner och byggubbarna förstör mitt skrivjobb, och säger, rakt ut: "Varför recenserar inte GP? Varför händer ingenting?"

Det är de flesta författares vardag, skulle jag våga påstå. Att ständigt gå runt och vänta på något, en aningens frustrerad.

Därför blev jag väldigt lycklig när jag såg att en bibliotekarie i Göteborg läst och gillat.

Och jag har avrundat veckan på Books & Dreams, som vanligt. In och kika där!

I övrigt tänkte jag fortsätta klämma ur mig ett ord i taget. Herregud, det var längesedan jag skrev såhär långsamt ... det går bra, starkt, men HALLÅ.

Till helgen blir det två kalas. Man får ju inte ligga av sig! Vad ska ni göra?

Kommentarer

Vad fin din blogg är! Har helt missat att du bytt utseende på den. Hoppas det går bra med skrivandet!
Christin sa…
Men tack! :) jag lekte med mobilen och nya klänningen häromdagen. Tänkte grönt blir perfekt till våren :)

Skrivet går bra men långsamt! Är väl annat som stör också, som tankar på Fågelbarn, recensioner och bokmässa..
Christin sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.