Utmanad!


Jag har blivit tegelstensutmanad av Janina! Utmaningen går till så här: man ska nämna fem tegelstensböcker som man har läst och två som man inte har läst - och man ska ha dem hemma.

Okej, tegelstenar jag har läst:
Den hemliga historien (doh!) - Donna Tartt
Fördjupade studier i katastroffysik - Marisha Pessl
Boktjuven - Markus Zusak
En förtjusande man (här tappade jag tron på Marian ...) - Marian Keyes

Jag inser att dessa nog är på gränsen till tegelstenar. Men alla tar sig över 500 sidor. Och fler verkar jag inte få ihop, dessvärre. Jag är halvvägs genom Agaat av Marlene van Niekerk, och jag tar med mig Tillrättalägganden av Jonathan Franzén på min resa till Österrike.

Så, jag utmanaaar ... Amanda, Helena/Lovable, Sofie och Lina!

Kommentarer

Anonym sa…
Jag har ett tips på en bok jag håller på att läsa nu.

"I det förflutna" av . Superbra, och man kan kalla den en tegelsten.
Kul grej! Jag såg utmaningen lite sent, men here comes:
http://linaarvidsson.blogg.se/2013/june/utmanad.html