Hos Akademibokhandeln händer det grejer

Jösses. Kom till jobbet igår, och där stod Björn Hellberg i entrén till lilla butiken på Frölunda Torg och hälsade mig välkommen. Han signerade i två timmar, böckerna gick som smör. Sedan, klockan 14, hade vi Mattias Kristiansson vid signeringsbordet. Vilken enormt fantastisk bok han har gjort! Jag menar, kolla bara:


 

Jag hälsade på både Björn och Mattias. Sen bar det av till bokminglet på biblioteket. Gick bra! Var lite nervös när jag skulle upp och prata, hade inte riktigt förberett min "pitch". Och vet ärligt talat inte vad jag fick sagt. Men jag avslutade ändå med att läsa ett stycke ur Fågelbarn, och det kändes fint. Applåder, så gick jag av scenen och nästa författare klev upp, bland annat Pål Börjesson, som skrivit den uppmärksammade boken Gallus.

Det kan nog dyka upp lite bilder från bokminglet så snart jag avkrävt dem från min chef.

Yes. Det var det. Jo, tänkte jag skulle börja samla på inspirationsbilder för bok fyra, också. Bara för att det är roligt.

Kommentarer