Jag skulle vilja säga något litterärt intressant

... men just precis nu kommer jag inte på nåt endaste. Så jag slänger in några meningar från manuset jag skriver på, istället. Fullständigt råa och oredigerada och oantagna. Ta dem för vad de är. Men visst är det godis?

Det här stället, ibland hela stan, blev för mycket att ta in. Farsan hade ju varit precis överallt. Hade hunnit det. Suttit på varje trottarkant eller stentrappa, somnat på varje parkbänk, i varje hörn. Göteborg hade varit farsans sovrum, vardagsrum och toalett. Vart Finn än såg, såg han honom.

Ja. Så är det. Räven heter Finn, och hans farsa drack för mycket.

Kommentarer

Jo sa…
Ååå så spännande med en ny bok! Och fint med en räv, och en Finn. Jag längtar.
Christin sa…
:) tack! All pepp är välkommen just nu. När förlaget snart ska få läsa, och vänta, och vänta, och vänta ...
Det är faktiskt 50/50: skrivet och väntet.
Christin sa…
Nu blev det fel: det är alltså jag som står för väntet.
Nina sa…
Himla fint.
Och sorgligt.