Lämnade in i natt

... direkt efter middagen med kollegorna. Kom hem, tittade på manuset, insåg att jag egentligen inte hade något kvar att göra och att jag lika gärna kunde släppa taget, bara. Velat fram och tillbaka med det här manuset, precis som med Fågelbarn. Tänkt och funderat, skrivit, skrivit om. Dragit ut på det, så att detta, förmodligen, blir en höstbok istället för en vårbok. Att jag alltså släpper nytt först hösten 2014.

ÄH! Nu duger det, ta mig tusan.

Gilla Böcker fick Rävsång klockan 00:16 i natt. Nu är jag en fri kvinna. Som i en bubbla av ovisshet, svävande på adrenalin. Bäst av allt; jag kan börja på något nytt. Bara leka med tanken, fantisera, skissa. Roligaste biten med skrivarprocessen, tycker jag. Möjligheterna är så många och stora att det hissnar i bröstet.

Kommentarer

Charlotte sa…
åh så spännande! Vad ska du skriva nu?
Alma sa…
Känner att ett grattis är på sin plats! Älskar förresten bokens titel.
Christin sa…
Ja, det är ju det ... vad ska jag skriva nu? Jag har två alternativ: fortsätta på kringelikrokserien om Hanna, det vill säga, ny karaktär berättar, hon dyker upp på ett eller annat sätt. Eller, så skriver jag den där dystopiska steampunk-boken som drar mer och mer ...
Kanske ska ha en omröstning, och låta mina läsare bestämma? :)
Christin sa…
Och tack! Roligt att du gillar titeln, också, Alma. Den är inte "satt" än, utan det är arbetsnamnet. Men än så länge har förlaget gillat mina arbetsnamn, så :)