Jag har lärt mig en sak

Såhär ser en människa ut som tycker att det jag säger är väldigt intressant, helt rätt, rys på den.
 
 
Såhär ser en människa ut som tycker att det jag säger är helt fel, vilken idioti, när ska hon gå?

 
You see the difference? Inte jag. Inte nämnvärt, åtminstone. Det har chockat mig, efter vissa föreläsningar eller liknande, när mina lyssnare kommit fram och sagt att de verkligen gillade. När jag blivit helt övertygad om motsatsen. Eftersom alla stirrade så hårt. Men så är det. Ansiktsuttrycket för "jätteintressant" och "idiotiskt" är snarlika varandra, och det bästa man kan göra medan man föreläser eller liknande är att peppa sig själv. Hålla låda, babbla på. Som ett självupphållande ekosystem.

Kommentarer

Anonym sa…
Det stämmer verkligen! Man ser ju knappt vad skillnaden är egentligen, intressant!
/Pelle
Christin sa…
Ja! Något jag insett! Så det bästa man kan göra är att bara köra på liksom :) och hoppas man är bra!