När man ska göra saker

... och gör andra = prokrastinering. Lär er ordet, kära kamratskrivare. Det kommer på ett eller annat sätt att alltid finnas i era liv.

Idag ska jag exempelvis bokföra och planera skrivkursen på Folkuniversitetet. Istället ser det ut såhär hos mig:



Det här är egentligen en konfidentiell bild, men jag kan inte låta bli att dela med mig en liten bit, för jag är så löjligt nöjd och stolt (Kristoffer har varit med från första skiss till färdigställt verk, tvingats se mina framsteg, min stolhet, när jag struttat runt här hemma och beundrat mig själv)! Mest är nog pennornas förtjänst, dock. Aldrig jobbat med så jäkla bra pennor förut, det är ju sååå enkelt att göra snyggt! Det är som tusch, fast upplösligt. Så har man dragit ett streck och ångrar sig, kan man ta en annan nyans och gnugga ut det. Fungerar utmärkt för skuggning. Än så länge kör jag dock med olika grader av grått, som ni ser. Pennorna finns annars i alla slags nyanser, från tunnaste gul till mörkaste lila. Mitt märke heter Promarker och köptes på In-Ex vid Kopparmärra, Göteborg. Och som ni också ser, kikar två karaktärer fram. Det är mor och dotter i en bok jag tänker göra till mitt masterpiece. Den är alltså inte skriven, än. Och så klart inte heller antagen. Egentligen är väl bilden inte särskilt konfidentiell, alltså. Men den kan ju bli! Lär dock ta tid, eftersom boken för det första ska skrivas och bli ganska tjock, och för det andra fyllas med illos av den här kalibern, som tog typ en hel dag att färdigställa. Ändå! This is it. Min tänkta steampunk-serie, som nog inte blir en serie, utan en fet jävla bok. Mitt mästerverk. Mitt hjärta.

Nu jävlar.
Följ min resa, för nu har den börjat. Min steampunk-resa.

Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min trilogin för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer