Släppfest för Mary Jones historia

... av Elin Boardy. Jag menar, ÄNTLIGEN något sådant här i Göteborg! Mer, mer av denna sorts tillställning, tack!

 
Här anländer vi till Two Little Birds, ett alldeles förträffligt ställe för ändamålet! Jag menar, kolla bara papegoj-tapeten.

 
Vi hittade ett par vadderade pallar att sitta på, bland den brokiga skaran möbler.

 
Det här är min man.

 
Det här är Jessica Schiefauer. Hon hade styrt upp släppfesten för Elin, och bjussade alla på en sup rom!

 
Det fanns pengar på borden. I massor.

 
Hej å hå, en flaska med rom!
 
 
Elin Boardy var modig - hon högläste fint ur nya boken, Mary Jones historia. Jag lovar och svär att jag också tänker högläsa när Rävsång släpps! Nu jäklar! 

 
Någonstans under kvällen norpade jag till mig två signerade ex. Elin och jag har råkats under de senaste två bokmässorna. Varje gång har jag varit hyperstressad och haft teflonminne, varför hon fått lov att presentera sig om och om igen. Jag skäms! Tur nog är Elin en snäll människa. Vi har insett att vi bor nästan bredvid varandra i Kungsladugård, och att vi dessutom klipper oss hos samma frisör ...

 
Elins redaktör, som jag nu glömt namnet på (jag bara måste börja käka Omega3!), men som huserar på förlaget Wahlström & Widstrand, sa himla fina saker om Elin som författare, hennes skriv och förmåga. Jag instämmer! 

 
Det var också massor av skönt folk på plats att ta del i festligheterna! Vänner, familj, bibliotekarier, författare ...

 
... som exempelvis Inti Chavez Perez, som jag inte lyckades ta mod till mig och hälsa på, osäker om han kände igen mig eller ej.

 
Jessicas man! Och bibliotekarierna! Som faktiskt kände igen mig, och gav så fint beröm för Kaninhjärta att jag rodnade mitt i allt!

 
Här tror jag det sitter familjemedlemmar. Hej!

Kommentarer

Unknown sa…
Men hallå vilka fina bilder och bildtexter! Jag skickar länk till Elin och till hennes redaktör (som heter Christian Manfred)! :)
/Jessica
Christin sa…
I KNOW! Just köpt ny kamera, så det var kul att "pröva vingarna" lite :) Elin vet redan, och hon har länkat från sin sida. Men hennes redaktör-Christian kanske inte vet?