Gratis skrivkurs på måndag!

Men bara för dig mellan 13-19 år! Jag håller i kickoffen, vi kör klockan 10 till 16. Sedan är det tänkt att ni ska bilda en egen liten skrivgrupp och ses ytterligare ett par dagar, samt samlas igen till hösten. Ramarna fär detta är inte riktigt satta, än. Därför kommer det finnas utrymme för önskemål - ska ni ses för att skriva ihop i tystnad, som jag och min bästa vän när vi var i den åldern? Eller ska ni peta in lite responsomgångar, det vill säga, att ni läser varandras texter och kommer med mjuka åsikter?

Jag kommer gå in lätt på varje skrivmoment, exempelvis dialog, synops, tempus, perspektiv, snuddar vid gestaltning. Jag kommer också ge tips på olika sätt att hålla skrivet igång, så man inte tappar det mitt i.

Skrivkursen hålls på Kungsbacka Fyren, och anmäler sig gör man hos Niklas: niklas.hedqvist@kungsbacka.se


Hoppas vi ses där!

Kommentarer