Inför sommaren

Jag har gått in i något slags sommarzoon där det är helt okej att glömma bort saker, eller ställa in smöret i skafferiet, eller kisa på allt jag ser med halvslutna ögon. Som om det hela tiden är sommarlovsskymning. Jag är innesluten i en känsla av att ingenting är riktigt på riktigt. Särskilt inte efter igår, då jag gjorde det sista riktigt riktiga inför sommaren: höll i skrivarkursen för unga på Kungsbackas bibliotek Fyren. Kidsen var helt grymma! Och direkt efteråt började jag kisa såhär.


Såklart, jag har 3,5 veckors boklådejobb och Rävsångsredigering kvar. Men det gör mig inte ens hälften så nervös eller ens nervös som framträdanden av olika slag. Jobbar och skriver gör jag liksom på rutin, så. Det blir successiv nedtrappning från och med nu. Och vad jag försöker komma till är att detta twilightmode gör skrivet ganska slappt. Min primetime är absolut hösten! Märker jag.
Särskilt nu, när arbetsstipendiet från Sveriges Författarfond trillat in på kontot. Hösten blir min.

Det här är vad som kommer att hända framöver:
  1. boklådejobb på Akademibokhandeln, Frölunda Torg
  2. redigering och sättning av Rävsång
  3. research och småpill på retropunk-boken
Och sedan, i början av juli, går jag på semester. Men bloggen går på semester redan nu.

Kära, kära läsare, tack för den här våren. Tack för att ni håller koll på mig och bryr er om vad som händer i mitt liv, både privat och skrivmässigt. Det gör mig väldigt glad. Att jag syns. Att jag hörs. Ord blir så mycket starkare då.
Ta vara på er, nu. Ta vara på varann, ta vara på tiden som kommer.

Ha en fin sommar!

Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min trilogin för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.