Boken blir till, del 2

Jag och min vän Denise reste till Lincolnshire, England, i mitten av september. Det blev en hel del tankar, insikter och idéer under tågresorna (!) dit, på plats, samt tillbaka hem. Hjärnan mår fint av att byta miljö! Särskilt en skrivande hjärna.

Hur som helst.

Varsågoda!



Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min trilogin för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer

Kul att se någon annans intryck av Lincoln där jag har familj, Klart underskattad stad.
Christin sa…
Ja, där var fantastiskt fint. Pittoreskt och sagolikt, som att det när som helst skulle dyka fram ett par häxor i kåpor, trollkarlar med hatt, eller någon annan Harry Pottersk figur.