Disciplinerad på rätt sätt

Jag brukar skriva innan frukost, just för att hjärnan känns lite klarare då (drabbas av matkoma light när jag ätit, oavsett tid på dygnet). Dessvärre missade jag tiden, skrev från 8 till 12 (dålig vana: skriver som bäst på någon form av rand, som hungrig, trött, kissnödig, bråttom till någonstans), och så fick jag den där slitna känslan i kroppen, som att jag ödslat bort mig både själsligt och kroppsligt, utan att bry mig om att fylla på. Däremot fick jag satt några bra sidor, och har nu skrivit 130 stycken (Candara, 10,5 pt, 1,5 radavstånd, 4 cm indrag på alla kanter). Yey!!!
Dock ligger jag efter med illustrerandet (det ska som sagt finnas illos i trilogin)

I övrigt var jag disciplinerad på rätt sätt, det vill säga: tvättade 14 till 17, tog en promenad på närmare 4 kilometer däremellan, instagrammade om det:


Sedan satt jag och avundades Simon Stålenhag hans fullkomlighet, innan jag bestämde mig för att göra den här till min skrivbordsbakgrund från och med idag: 


Den violetta tonen, det regndisiga, blekta, och så doften av våt metall. Så kommer min höst alltmer se ut. Jag tackar för inspirationen, herr Stålenhag. 

Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min trilogin för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer