En illustration blir till - behind the scenes


Inte för att förringa min förmåga, utan bara vara ärlig: jag är självlärd. Alltså använder jag inga fancy gadgets när jag tecknar, utan stiftpenna (faktiskt!), suddgummi och de magiska tuschisarna av märker Promarker (de får sannerligen fram det bästa hos mig!). 


Detta är huvudkaraktärens bror, och Makrill BM är en fiskerifirma. 


Såhär blev illosen, färdig och dann (jag låter dem mogna ett par dagar, sedan brukar jag se någonting att ändra, så ändrar jag det, men ändå, den är så gott som färdig!). Bara några till (10 stycken?), sedan är jag klar.

Nu släcker jag lampa för idag. Later!

Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min trilogin för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer