F.R.A.N.K.F.U.R.T.

Fantastisk
Rättighetsmässa
Avsedd
Närmast
Kvadriljoners
Förlag
Under
Rappa
Timmar

Förlaget Gilla Böcker hälsar från Arlanda, under gårkvällen:


Och för att göra det hela ännu roligare har Kulturrådet återigen tagit med min bok för i år, Rävsång, bland, citat Anna Danielsson Levin, förläggare på Gilla Böcker: "pärlorna från årets utgivning och som riktar sig internationellt". Det är en fantastik ära! Och urhäftigt att få böckerna omskrivna på engelska. Överlag är engelska det språk jag siktat in mig på främst, från början, för jag tror att mina böcker skulle kunna bli väl mottagna och väl lästa i England, framförallt. Engelsmän älskar spöken. Så vi får hoppas på ett engelskt förlag på rättighetsmässan i Frankfurt i år, och att Rävsångs ensida i Kulturrådets katalog hjälper detta framåt! Håll tummarna!




Kommentarer