Kvällssession

Japp, jag är ännu vaken eftersom jag druckit kaffe och nog kommer få svårt med att somna när jag ska.

Hur som helst.
Jag pressar på genom min "sida 90"-sektion, den där magiska jäkla gränsen då allting är presenterat och ingenting längre nytt och storyn ska landa och tugga på uppåt, framåt, mot ett klimax. Den brytpunkten är svår. Som författare måste jag hitta manusets sanna puls och natur, som att dessa inte redan blivit klara för mig (icke!), och det kräver tålamod, omskrivningar, kaffe och kvällssessioner.

Med förhoppning om att vara igenom lagom tills imorgon, så att jag får starta på ny, fräsch kula: god natt.


Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min "duologi" för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer