3891

Där satt den!

Och bara för att fira bjuds det på några få, få rader:

Just som jag gav efter för min förtvivlan, och den fick mig i sitt isande grepp, kände jag mig närmast förlamad. Jag blev allt tyngre mot sätet, allt tröttare, och jag såg på varje medresenär och undrade vart de var på väg, hur svåra deras liv var när de var som allra svårast. Om de någonsin behövde fatta samma grava beslut som jag.

En av mina favoritfynd, så himla likt den bild jag själv har av en framtida centralstation.
Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min duett för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit antagen eller refuserad.

Kommentarer

Alma sa…
Underbar bild det där.