Bokspan + 732

Såg att Astrids Lindgrens dagböcker från åren då Andra Världskriget pågick ska bli bok! Detta är verkligen någonting att se fram emot, gud så intressant, jag dör! Delvis hennes unika perspektiv och röst, delvis denna period i mänsklighetens historia (som aldrig tycks bli uttjatad), delvis gamla tidningsurklipp och bilder, och så hennes kommentarer, sådant där pilligt, härligt, som i Bea Uusmas bok Expeditionen: Min kärlekshistoria.
Ah.
I love.

Och så har jag skrivit 732 ord idag. Jag skyller på spänningen inför hemmahos-intervjun klockan 13:00, efterföljande stissighet, samt bullen jag mölade i mig.
Det blir skärpning i morgon.


Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min "duologi" för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer