En hämmande effekt

Möjligen har NaNo en hämmande effekt på mig (jag räknar aldrig mina ord, eller för något slags statistik över mitt skrivande), för det går särdeles trögt denna vecka. Å andra sidan behöver man inte putta in ord i räknaren varje dag (en gång i veckan, eller helt strunta i det och bara köra sammanställning i slutet av november), möjligen är det så jag ska göra istället.
Trögheten kan också förklaras med att stora, omvälvande insikter drabbat huvudkaraktären, och att hon, det vill säga jag, måste förhålla sig till allt detta nya.
Trögheten kan därtill förklaras med att jag släpper fram på tok för många nonsenstankar om allt möjligt, just nu, och att jag inte varit ute på min dagliga promenad på tre dagar (men jag har varit ute, räds icke!).

Därför avrundar jag redan, tar på mig mössa och går ner till Järntorget, och fikan med tjejorna, istället för att åka spårvagn.
1 441 ord är ju ändå helt okej.


Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min "duologi" för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer