En sanning om att skriva

... är att man, eller åtminstone jag, i sinom tid upplever ett slags balansgång jag ibland hanterar, ibland inte. Och de dagar då jag inte hanterar balansen, och det tippar över, känner jag mig ganska tömd. Skrivet är en underbar syssla när det går bra och en parasit de dagar jag är trött, mao. Dagarna jag är trött vill jag istället bara läsa, eller spela Guild Wars.

Alltså är det vad jag gör nu.

Ändå, 2300 ord cirka. Det är bra! Möjligen räcker det inte som dagsprestation för att klara NaNoWriMo detta år, men det är bra när det är en seg, mörk dag då rätt mycket känns svårt.



Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min duett för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit antagen eller refuserad.

Kommentarer