Lyssna på mig i P4 Förmiddag - länk

Jag försökte bädda in, det gick sådär, så klicka här, och hoppa fram till 2 timmar och 39 minuter. Där är jag! Och pratar NaNoWriMo, Rävsång, skrivande, GÖTEBORG, och så vidare!





Och att Stefan Livh avslutar med Håkan Hellström? Jag fick lite fnatt, där. Tittade på honom och liksom utbrast: "Åh, så väljer du HÅKAN! Just denna låt! Den tror jag att jag rentav citerar i boken och dessutom jobbar jag med en i gamla bandet Broder Daniel som liksom känner Håkan lite lätt fortfarande och ska överlämna ett exemplar, men det kände jag att jag inte hann säga, men ändå!"

Stefan har rätt: till alla Håkan-fans, köp Rävsång, läs och njut! En Göteborgsromantisk bok om musik, med Håkan som ett slags mentor för det hela (han figurerar i form av inspiration och inte person), eller perfekt julklapp till tonåringen, den unga vuxna eller den vuxna som gillar ung kärlek, grabbgängsvänskap, musik av olika slag och spökligheter mitt i vardagen.

Kommentarer

Radio - visst är det kul! Hörde precis när Stefan avade Håkan och nämnde Rävsång. Ska givetvis lyssna på klippet i efterhand.
Christin sa…
Jaaaa! Han gjorde det så snyggt, jag hörde det först här hemma, men sådant kan betyda mycket för böcker, läsare, kommers! Ah ... fick massa energi av detta. Satt och skrev till sent i natt :P