När slutet närmar sig

... och man har något slags hormonjitterbugg i kroppen? Möjligen ett minus med att vara kvinnlig författare.
Å andra sidan kanske det också bidrar, när hormonerna är på topp och man fylls av alla möjliga känslor?
Hur som helst.
Slutet närmar sig, alltså. Jag märker det på texten, märker det på tonen, men har en del synops kvar. Alltså har jag börjat kapa vissa delar, tajta till händelsernas utveckling, och planterat sådant som pekar på plötslig tvärvändning. Nu är det "bara" att skriva. Men det går långsamt. Vad som kommer ut är koncentrerat och bra, men det går långsamt.

Steampunk-inspo, and then we're off!

Ja, ni vet nog vad jag behöver: PEPP ME!


Hälsningar,
Det Energislukande Monstret

Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min duett för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit antagen eller refuserad.

Kommentarer