The beginning

... of the end.

14 kapitel kvar, mer eller mindre långa, ändå är detta den stora finalen, "Point of no return", "Vändpunkt 2", "Konfliktlösning", "Klimax". Stackars, stackars huvudkaraktär, och stackars alla dem hon har runt sig.

Lite kort information!
Dagens skrivna ord: 3 466
Totalt antal tecken: 101 524
Dagens sökning: "ryggradsdjur", "urdjur", "lödade/lödda"
Känsla: trött, kaffesliten, glad!

Nu blir det kvällsmat.



Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min duett för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit antagen eller refuserad.

Kommentarer

cyndi sa…
Å tack för lite Gandalf :-)

Inget klimax på den bok jag håller på med ...

Men din blir säkert hur spännande som helst. Ser fram emot att läsa :-)
Christin sa…
Man skulle vilja ha honom som morfar! :D

Vad skriver du på?

Jag hoppas min blir spännande. Men att skriva spännande, och successivt eller plötsligt stegra storyn? Det är verkligen inte lätt ...
cyndi sa…
Gandalf som morfar. Ja det vore nåt ;-)

Min morfar var nog mer en hobbit.
Ville helst vara hemma.

Översätter bara.
Eller 'bara' förresten.
Det är ju ett jobb det också.

Skriva eget ... jodå.
Tiden tiden.
Alltid bra att gömma sig bakom ;-)