Victorian hospital

... finska förnamn (både manliga och kvinnliga) samt brännskador är något jag sökt på idag, under skrivandets gång. Vad gör ni av detta?



3 542 ord skrivna idag! Vet att jag borde strunta i att räkna dem, åtminstone dagligen (det hämmar mig verkligen!), men det gör mig så glad när det strömmar till att hela livet bara känns fantastiskt! Nu kan jag ta helg med gott samvete, eller ... möjligen skriver jag lite lördag och söndag också. Även om jag borde vila. Hur som helst! 
Trevlig helg på er. Och om ni skriver på någonting, som jag? Tänk verkligen på att vila, uppleva, hitta på någonting när tid finnes. Skrivet blir mer effektivt så, än att bara pressa på. Det garanterar jag.

Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min duett för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit antagen eller refuserad.

Kommentarer