Writers journal: sista punkten

Min writers journal är klar, eftersom råmanuset är klart. Och jag är så tömd på ord att jag inte kan säga mer än detta: jag känner mig nöjd, glad, spänd, orolig, i en salig blandning, som det ska vara, och jag tänker vårda mina känslor så länge de varar, vilket brukar bli uppskattningsvis någon dag eller två, innan tvivlet väger över och jag måste bläddra i manuset för att påminna mig om att jag visst kom ihåg att skriva det där, eller ta med det andra, eller nog missade just den tråden ... hur som helst, eufori. Denna dag, ett liv, ett ord: eufori.



Nu ska jag unna mig lite brunch, ett storstäd, ett kakbak. Denna blogg går ner i viloläge med start nu (om ingenting oförutsett händer!) för att plockas upp igen i början på nästa år, då jag, förhoppningsvis, har ett bokkontrakt att vifta med ...

Fin jul på er, och tack för att ni läst!

Arbetstitel: Ava & Vita Tigern
Typsnitt: Candara, 10,5 pt
Indrag: 4 cm på alla håll och kanter
Totalt antal sidor: 345
Totalt antal tecken: 116 627
Några sista sök: ryska förnamn, ryska efternamn, hjärnskakning

Av nostalgiska skäl:





Och andra kanaler att följa mig på: InstagramFacebookTwitterYoutube - där sista delen i Boken blir till läggs upp inom kort!


Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min duett för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit antagen eller refuserad.

Kommentarer

Agneta sa…
Grattis till avslutat råmanus! Jag är ständigt imponerad av din produktivitet. Själv sitter jag med inte mindre än två manus att redigera och det är ju fantastiskt skoj men också svårt, svårare än att skriva nytt tycker jag.
Christin sa…
Tack! Och tack :) just detta att skriva nytt/redigera måste jag nog säga att det är enklare att redigera, eller roligare. Eller både och. Då är liksom historien satt, du kan fylla på, bygga ut, forma och stärka, snarare än att alls fundera över vart det hela ska.
Sedan är det ju fantastiskt kittlande att påbörja någonting nytt! Men just att fortsätta det? Det kan jag tycka är ganska tungt och trögt ... :P
Agneta sa…
Haha, det har du så rätt i. Fortsätta är väldigt tungt. Jag gillar börja och sluta. Inte fortsätta eller redigera. Men alla delar måste ju göras :)